Aki követi a blogomat, illetve a YouTube vagy a Facebook oldalamat, tudja, hogy épp a karantén-korszak előtt fejeztem be párizsi divathetes utamat. Párizsba egyébként hosszú idő után először tértem vissza, és szerintem jót tett a kihagyás, mert minden része ismerős volt, mégis újszerű - új éttermekbe néztem be, új márkákat ismertem meg, de jól ismert utcákon és műemlékek között sétáltam. Gyertek velem, és megmutatok néhány újdonságot!

paris2_fb_nyito_2.JPGA fantasztikus Tomo Koizumi tervező egyik designjába bújtam

Elképesztő, mennyi minden változott február óta. Nem csak a mi életünk, a divatvilág is fenekestül felfordult. A fele maszkokat és köpenyeket varr, a másik fele a túlélésért küzd vagy éppen csődöt jelentett, mint az amerikai J Crew és Neiman Marcus cégek. De a videóban fontos szerephez jutó LVMH Prize, a 300.000 eurós díj sem kerül végül a megszokott formában kiosztásra, amellyel az LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton cég jutalmaz minden évben egy tehetséges designert. A június 5-re tervezett díjkiosztó elmarad, így a hatalmas összeget a 8 döntős brand - Ahluwalia, Casablanca, Chopova Lowena, Nicholas Daley, Peter Do, Sindiso Khumalo, Supriya Lele és Tomo Koizumi - között osztják szét egyenlően. Nekem közülük Tomo Koizumi volt a kedvencem, akinek a kabátjában is pózoltam egyet. 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mark Lakatos (@markolakatos) által megosztott bejegyzés,

 

Emellett viszont belefutottam még sok érdekes dologba! Érika Santos brazil blogger barátnőmmel például ellátogattunk a Coco Chanelnek sokáig szállást adó Ritz hotelben tartott Yolancris spanyol márka bemutatójára, akiknél a következő szezonban a barna szín lesz fókuszban. A tervezőik szerint ez egy jobban kombinálható szín, mint a fehér, elég nagy mázli volt, hogy én éppen tetőtől talpig barnába öltöztem a show-ra véletlenül. Ti mit gondoltok erről? Nézzétek meg a videót és írjátok meg alatta vagy a Facebook oldalamon! 

De jön még egy galéria is, ahol szuper dolgokat mutatok nektek! Először is válogattam néhány kedvencet a Valentino bemutatójáról, akik épp most nevezték ki vezérigazgatónak a GUCCI-t is felfuttató Jacopo Venturinit. Ők is, ahogy sok más Párizsban bemutató divatház, rengeteg sötét színt használtak. Pierpaolo Piccioli kreatívigazgató szeretne haladni a trendekkel - több transznemű és az átlagosnál teltebb (persze normál viszonylatban még mindig karcsúnak számító) modell vonult a show-jukon a tolerancia és egyenjogúság nevében. Piccioli szerint a sötétebb, egyszerűbb darabokban jobban átjön a személyiség, ezért a túlzó díszítéseket ezúttal kicsit háttérbe szorította, bár a rájuk jellemző Valentino Red azért visszaköszönt néhány darabon.  

A CELINE show hasonlóképp komor színekben fürdött, de az összhatás mégis nagyon eleven volt. Hedi Slimane kreatívigazgató a 70-es évekbeli Párizs burzsoá dress code-jának elemeit gondolta újra, és a kollekciót az édesanyjának ajánlotta (a ma mère). A másik kulcsszava az uniszex volt: csontsovány, rocksztár típusú srácok és laza, hippis lányok, zsabós selyem és sifon blúzokban, szűk nadrágokban, kalappal és bundákban, egymásba olvadva, egyformaságban és mégis önálló egyéniségekként. A show-n első sorban ott ült a varázslatos Jane Birkin, a szintén csodás Isabelle Huppert, Miles Teller és a Sex Education sorozat sztárja, Asa Butterfield is. 

Katt a galériára!

Jövő héten érkezik az új epizód, figyeljetek! Ha pedig lemaradtatok az első részről, katt ide!